Markkinointipäällikkö muuttaa kaukolämmön imagoa

Markkinointipäällikkö muuttaa kaukolämmön imagoa

21.02.2023

Kun Essi Heikkilä sai kesän 2022 alussa tiedon, että hänet oli valittu Kuopion Energian kaukolämmön markkinointipäälliköksi, hän kiljaisi riemusta. Tähän mennessä työ on täyttänyt odotukset.

– Työni on luovaa ja kaikkia villejäkin ajatuksiani on kuultu ja niiden takana seistään, Essi sanoo.

Kaukolämmön markkinointipäällikön tehtävänä on kaukolämmön imagon muuttaminen todellisuutta vastaavaksi. Essin mukaan kaukolämpöä saatetaan pitää vanhanaikaisena. Mediassa muut lämmitysmuodot saavat enemmän tilaa.

– Pyrin tuomaan energia-asioita esille hauskalla ja asiakaslähtöisellä tavalla niin, ettei lämmitysasioita ajateltaisi vain pakollisena pahana. Ihmiset saavat uutta ja paikallista tietoa esimerkiksi Savon Sanomissa julkaistavista sisältömarkkinoinnin artikkeleistamme, hän sanoo.

Myös tuotteiden lanseeraus ja pientalojen lämmitysratkaisujen myynti ovat Essin työpöydällä. Hän kehottaa etenkin pientaloasiakkaita ottamaan häneen yhteyttä ja kertomaan toiveistaan.

 

Fiktiolla irti arjesta

Uudessa työssään Essi on tutustunut kaukolämpöön, jotta hän tietää mitä markkinoi. Aiemmassa työpaikassaan Alma Median myyntipäällikkönä hän suunnitteli markkinointia monelle toimialalle, joten lähtökohdat ovat hyvät.

– Valintaani vaikutti varmaankin se, että puhun samaa kieltä kuin asiakkaamme, hän sanoo.

Kauppatieteiden maisterin työkalupakissa on myös esihenkilökokemusta ja johtajakoulutusta.

Työ on Essille tärkeä osa identiteettiä, mutta hänen elämäänsä mahtuu myös harrastuksia kuten sisustus ja lumilautailu. Kuopiolainen paluumuuttaja irtautuu arjesta omassa sohvannurkassaan tv-sarjojen ja elokuvien parissa. Myös tietokirjojen kuuntelu on mieluista puuhaa.

Essin post-it -lappujen täyttämässä työhuoneessa soi jatkuvasti musiikki, joka jaksottaa ajatustyötä. Mielikuvat kaukolämmöstä eivät muutu sormia napsauttamalla.

– Tulevaisuudessa toivon, että kynnys oman lämpöyhtiön ja asiakkaiden välillä mataloituu. Ensi kesänä jalkaudumme tapahtumiin ja tulemme tutuksi kuopiolaisille, Essi hymyilee.

 

Teksti: Aino Soutsalmi
Kuva: Jape Tiitinen

 


Kommentit

Myös nämä saattavat kiinnostaa sinua!

#energiatehokkuus #energiavinkki #kodinkone #kotona  

Kuivata pyykit energiatehokkaasti

Pyykin käsittelyssä narukuivaaminen ulkona on energiatehokkain tapa kuivata pyykki. Se ei kuitenkaan aina onnistu. Narukuivaukseen sisällä ei ole aina tilaa ja lämmityskaudella se vie energiaa sekä tuo kosteutta asuntoon. Nykyaikaiset ilmap...

#energiatehokkuus #energiavinkki #ilmastointi #kotona  

Raikkautta ja energiatehokkuutta

Keväinen aurinko muistuttaa kaikkia kiinnittämään huomion kodin ilmastointilaitteisiin. Lämpötilojen noustessa ja viimeistään katupölyjen vähennyttyä, on aika siirtää ilmastointi kesäsäädöille ja uusia suodattimet. Huoltotoimet raikastavat ...

#energiatehokkuus #energiavinkki #kotona  

Kevätaurinko lämmittää ja valaisee

Ikkunoiden pesu keväällä on ekoteko. Likaiset ikkunat voivat laskea ikkunoiden valotehoa jopa 40 prosenttia. Puhtaat ikkunat vähentävät valaistuksen tarvetta ja tuovat lämpöä kotiin. Samalla pienenee energiankulutus.

Katso myös nämä aihepiirit!

#kotona #energiatehokkuus #energiavinkki #kuopionenergia #sentuntee #vapaalla #turvallisuus #sähkö #kolumni #viihde-elektroniikka #kaukolämpö #verkkopalvelu #ilmastonmuutos #sähköverkko #kodinkone #resepti #energiansäästö #energiantuotanto #työ #laiteuutuudet #hyvinvointi #tulevaisuus #lämpö #osaaminen #sähköinen liikenne #sähkönsiirto #lämmitys #ympäristö #kesämökki #piha #puutarha #sähkönsäästö #aurinkopaneeli #valaistus #aurinko #sähköauto #ilmastointi #sisustus #sähköpula #astettaalemmas #energiapolitiikka #pääkirjoitus #datahub #hiilijalanjälki #testi #ystävänpäivä #tekoäly #kilpailut #sähköasennukset #sähkövero #Laskiainen #pääsiäinen #toimitusvarmuus #kinkkutemppu #sahkolasku