Markkinointipäällikkö muuttaa kaukolämmön imagoa

Markkinointipäällikkö muuttaa kaukolämmön imagoa

21.02.2023

Kun Essi Heikkilä sai kesän 2022 alussa tiedon, että hänet oli valittu Kuopion Energian kaukolämmön markkinointipäälliköksi, hän kiljaisi riemusta. Tähän mennessä työ on täyttänyt odotukset.

– Työni on luovaa ja kaikkia villejäkin ajatuksiani on kuultu ja niiden takana seistään, Essi sanoo.

Kaukolämmön markkinointipäällikön tehtävänä on kaukolämmön imagon muuttaminen todellisuutta vastaavaksi. Essin mukaan kaukolämpöä saatetaan pitää vanhanaikaisena. Mediassa muut lämmitysmuodot saavat enemmän tilaa.

– Pyrin tuomaan energia-asioita esille hauskalla ja asiakaslähtöisellä tavalla niin, ettei lämmitysasioita ajateltaisi vain pakollisena pahana. Ihmiset saavat uutta ja paikallista tietoa esimerkiksi Savon Sanomissa julkaistavista sisältömarkkinoinnin artikkeleistamme, hän sanoo.

Myös tuotteiden lanseeraus ja pientalojen lämmitysratkaisujen myynti ovat Essin työpöydällä. Hän kehottaa etenkin pientaloasiakkaita ottamaan häneen yhteyttä ja kertomaan toiveistaan.

 

Fiktiolla irti arjesta

Uudessa työssään Essi on tutustunut kaukolämpöön, jotta hän tietää mitä markkinoi. Aiemmassa työpaikassaan Alma Median myyntipäällikkönä hän suunnitteli markkinointia monelle toimialalle, joten lähtökohdat ovat hyvät.

– Valintaani vaikutti varmaankin se, että puhun samaa kieltä kuin asiakkaamme, hän sanoo.

Kauppatieteiden maisterin työkalupakissa on myös esihenkilökokemusta ja johtajakoulutusta.

Työ on Essille tärkeä osa identiteettiä, mutta hänen elämäänsä mahtuu myös harrastuksia kuten sisustus ja lumilautailu. Kuopiolainen paluumuuttaja irtautuu arjesta omassa sohvannurkassaan tv-sarjojen ja elokuvien parissa. Myös tietokirjojen kuuntelu on mieluista puuhaa.

Essin post-it -lappujen täyttämässä työhuoneessa soi jatkuvasti musiikki, joka jaksottaa ajatustyötä. Mielikuvat kaukolämmöstä eivät muutu sormia napsauttamalla.

– Tulevaisuudessa toivon, että kynnys oman lämpöyhtiön ja asiakkaiden välillä mataloituu. Ensi kesänä jalkaudumme tapahtumiin ja tulemme tutuksi kuopiolaisille, Essi hymyilee.

 

Teksti: Aino Soutsalmi
Kuva: Jape Tiitinen

 


Kommentit

Myös nämä saattavat kiinnostaa sinua!

#energiatehokkuus #energiavinkki #kodinkone #kotona  

Tarkasta kylmälaitteen lämpötila lämpömittarilla

Kylmälaitteiden näytöt eivät välttämättä kerro laitteiden todellista lämpötilaa. Lämpötilat on hyvä tarkastaa tarkalla lämpömittarilla. Energiatehokkainkaan laite ei takaa parasta lopputulosta, mikäli sen säädöt ja kylmälaitteen käyttötavat...

#aurinko #energiatehokkuus #energiavinkki #kotona  

Hyvällä aurinkosuojauksella vähennetään viilennystarvetta

Kiinteistön omistajat voivat aurinkosuojata kiinteistön sisätiloja monella tapaa niin pienissä kuin suurissakin kiinteistöissä.

#kesämökki #kotona #viihde-elektroniikka  

Varmista televisiosi toimivuus myös jatkossa

Suomessa on käynnissä HD-siirtymä, jossa vapaasti katsottavat tv-lähetykset lähetetään vaiheittaisen siirtymäajan jälkeen vain teräväpiirtolaadulla. Muutos saattaa pimentää vanhan television. Tarkasta, että televisiosi toistaa teräväpiirtol...

Katso myös nämä aihepiirit!

#kotona #energiatehokkuus #energiavinkki #kuopionenergia #sentuntee #vapaalla #turvallisuus #sähkö #kolumni #viihde-elektroniikka #kaukolämpö #kodinkone #verkkopalvelu #sähköverkko #ilmastonmuutos #työ #resepti #energiansäästö #tulevaisuus #laiteuutuudet #hyvinvointi #osaaminen #sähköinen liikenne #energiantuotanto #kesämökki #lämpö #lämmitys #ympäristö #sähkönsiirto #piha #puutarha #sähköauto #aurinko #sähkönsäästö #aurinkopaneeli #valaistus #ilmastointi #pääkirjoitus #sähköpula #astettaalemmas #energiapolitiikka #sisustus #hiilijalanjälki #tekoäly #datahub #testi #kilpailut #ystävänpäivä #pääsiäinen #sähkövero #toimitusvarmuus #sähköasennukset #Laskiainen #kinkkutemppu #sahkolasku