Energiapalveluja asiakkaille varmasti ja viivyttelemättä

19.02.2019, klo 09:24

Kun sähköt, lämmitys ja palvelu pelaavat, on energiayhtiön rooli asiakkaan arjessa sopivan huomaamaton. Siksi Kuopion Energian palveluista tehdään käyttäjille mahdollisimman helppoja ja apua saa monessa kanavassa.


Kuopion Energia nappasi kaksi ykkössijaa Energiateollisuuden asiakastyytyväisyystutkimuksessa. Kiitos kuuluu Jaana Mannisen mukaan asiakaslähtöiselle tiimityölle.

 

Kuopion Energia palvelee 58 000 sähköverkon asiakasta ja 6000 kaukolämpöasiakasta. Sähkönsiirto, kaukolämmön siirto ja jakelu jatkuvat tuttuun tapaan, vaikka sähkönmyynti on siirtynyt uuteen Väre-yhtiöön.

Asiakkaat ovat toiminnassa ykkössijalla. Häiriötön energiantoimitus, viestinnän tehokkuus, tuotteiden hinnoittelu sekä palvelujen saatavuus nousevat tärkeysjärjestyksessä kärkeen. Asiakkaiden kysymyksiin vastataan niin puhelimitse, sähköpostilla kuin kasvotusten.

– Asiakaspalvelumme auttaa sopimus- ja laskuasioissa viivyttelemättä. Jonot pysyvät kurissa ruuhka-aikoinakin, mutta verkkosivuiltamme voi myös varata itselleen sopivan soitto- tai tapaamisajan. Lisäksi sähköverkon ja kaukolämmön teknisissä asioissa tukevat omat palvelutiimit, avaa Kuopion Energian asiakaspalvelupäällikkö Jaana Manninen.

– Digitaalisuus on päivän sana, jotta voimme palvella asiakasta ympäri vuorokauden. Esimerkiksi online-palvelussamme voi milloin tahansa tarkastaa tietonsa ja seurata energiankulutustaan Nokkela Energiavahdilla.

 

Sähkömarkkinoiden muutos uudistaa palveluita

Vuodenvaihteessa asiakkaiden sähkönmyyntisopimukset siirtyivät Väreelle, mutta sähkönsiirtosopimukset pysyvät ennallaan. Asiakkaalle muutos ei aiheuta toimenpiteitä, mutta laskutus uudistuu.

– Kesäkuusta eteenpäin postiluukusta kolahtaa kaksi eri laskua. Jos käytössä on e-laskutus, tulee verkkopankkiin sopimusehdotus hyväksyttäväksi. Jatkossa sähkönhankinta-asiat, kuten muuttoilmoitus, hoidetaan Väreen kanssa. Myyjältä tiedot tulevat meille automaattisesti siirtosopimusta varten, selventää Manninen.

Sähköverkkotoiminta jatkuu muuten entisellään. Toki palveluja kehitetään jatkuvasti muuttuvien sähkömarkkinoiden ja asiakkaiden ehdoilla.

– Huolehdimme sähkönjakelusta ja kiinteistöjen liittämisestä sähköverkkoon. Verkko on tärkein omaisuutemme, joten uusimme ja huollamme sitä aktiivisesti. Häiriöitä onkin tosi vähän ja laatu vastaa nykyvaatimuksia, kertoo Kuopion Sähköverkko Oy:n toimitusjohtaja Kari Väänänen.

– Tulevan viiden vuoden aikana sähkömarkkina kokee isoja muutoksia. Tämä tuo varmasti uusia energiapalveluja tarjolle. Pidämme asiakkaat ajan tasalla kaikista tulevista mahdollisuuksista. Haluamme pysyä markkinoilla kilpailukykyisenä.



Kaukolämpöjohtaja Reima Lassilan ja Kuopion Sähköverkko Oy:n toimitusjohtaja Kari Väänäsen mukaan toimitusvarmuus ja asiakkaiden ehdoilla kehittyvät palvelut ohjaavat toimintaa.


Lämmitystä ilman jännitystä

Kaukolämmössäkin niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaiden tarpeet ohjaavat palveluiden kehitystä.

– Teemme lämmittämisestä ihmisille mahdollisimman helppoa ja turvallista. Kenenkään ei tarvitse jännittää, kun pidämme kokonaisvaltaisesti huolta niin ympäristöstä, toimitusvarmuudesta kuin palvelujen kehittämisestä, lupaa kaukolämpöjohtaja Reima Lassila.

– Nyt kasvussa on isojen kiinteistöjen jäähdytyspalveluiden kysyntä. Pystymme tarjoamaan fiksuimmat ratkaisut luontevasti myös jäähdytystarpeisiin.

Kaikkien kaukolämpöasiakkaiden perusmaksuun sisältyvät kiinteistön lämmönkäytön analysointi, energiankulutuksen seurantatyökalu sekä varallaolopalvelu laitteiden vikatilanteissa. Tilata voi myös vaikka laitteiden kuntotarkastuksen tai työmaalämpöä.

– Aktiivinen asiakasviestintä tukee palvelujamme. Esimerkiksi sähkön ja kaukolämmön yhteisen häiriötilanteiden tiedotuspalvelun kautta meiltä saa heti viestiä mahdollisista jakeluhäiriöistä ja korjauksen etenemisestä, toteaa Lassila.

 

Tiimityöllä asiakastyytyväisyystutkimuksen ykköseksi

Satsaukset toimitusvarmuuteen ja asiakaspalveluun eivät ole jääneet huomaamatta. Energiateollisuuden asiakastyytyväisyystutkimuksessa konserniin tuli kaksi ykkössijaa. Kuopion Energia sijoittui kärkeen kokonaistoimituksen ja Kuopion Sähköverkko sähkönsiirron osalta.

– Yksilösuoritusten sijaan autamme asiakasta tiiminä. Auttavaisuus näkyy omassakin porukassamme. Meillä on tosi kokeneita osaajia, jotka siirtävät osaamistaan uusille työntekijöille ja kaikilta asiantuntijoilta saa apua, kiittelee Jaana Manninen.

– Niin konsernin asiakaspalvelu kuin tekninen palvelutiimikin saavat kiitosta ystävällisyydestä ja nopeasta ongelmanratkaisusta. Kun asiakas ottaa yhteyttä, saamme asian yleensä hoidettua heti. Jos se vaatii selvittelyä, niin pidämme kysyjän kärryillä siitä, mitä tapahtuu.


Voimmeko olla avuksi?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 020 520 01 / asiakaspalvelu@kuopionenergia.fi

Varaa soitto- tai käyntiaika: www.kuopionenergia.fi/varaa-aika

Palvelemme sinua osoitteessa Haapaniementie 30. Asiakaspalvelupiste ja puhelinpalvelu ovat arkisin auki klo 9–16. Sopimus- ja laskuasioissa puhelinpalvelu on ma-to auki klo 18 saakka.

Tarkista tietosi ja seuraa kulutustasi: online.kuopionenergia.fi



Teksti: Sonja Rahkonen
Kuvat: Hannu Miettinen

Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi: