Uudistumisen aika

15.05.2020, klo 13:32

Kuopion Energia haluaa olla strategiansa mukaisesti puhtaan energian sanansaattaja ja kestävän energiatalouden vahvin mielipidevaikuttaja omalla toiminta-alueellaan. Olemme sitoutuneet toimittamaan kuopiolaisille sähköä, lämpöä ja viilennystä vastuullisesti. Edistämme ja inspiroimme työllämme muutosta kohti kestävää energiataloutta – yksi toimija, talous ja teko kerrallaan.

Mitä se tarkoittaa kuopiolaisille käytännössä? Tehdyt linjaukset näkyvät esimerkiksi Savilahdessa, jonne on parhaillaan valmistumassa kylmää Kallavettä hyödyntävä, energiatehokkuudeltaan huippuluokkaa oleva kaukojäähdytyslaitos. Alkuvuonna käyttöön ottamamme kaukolämpöakku ja Iloharjuun parhaillaan rakennettava aurinkokeräinkenttä ovat niin ikään hyviä esimerkkejä toimintamme jatkuvasta parantamisesta paitsi taloudellisessa, myös ympäristömielessä.

Kuopion Energian yrityskuva on hyvä ja asiakkaamme luottavat meihin. Mielestäni toimintamme on todellisuudessa jopa hyvää imagoamme parempaa. Koska mielikuvillakin on merkitystä, tulemme jatkossa kertomaan kuopiolaisille toiminnastamme enemmän ja entistäkin avoimemmin. 

Kyselytutkimusten mukaan asiakkaamme arvostavat ennen kaikkea häiriöttömyyttä ja hintakilpailukykyä niin sähkön siirrossa kuin kaukolämmössäkin. Näillä mittareilla meitä on helppo verrata vastaaviin suomalaisiin toimijoihin. Pärjäämme erinomaisesti tässä vertailussa, mihin hyvä yrityskuvamme pitkälti perustuukin. Tarjoamme ilolla toimitusvarmaa energiaa!

Tärkeinä asioina asiakkaamme pitävät myös asiakaspalvelun laatua, laskutuksen selkeyttä, yhteiskuntavastuuta, paikallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Näistä erityisesti asiakaspalvelu, yhteiskuntavastuu ja ympäristöasiat ovat teemoja, joista emme ole osanneet viestiä riittävästi.

Sähkökauppamme siirryttyä yhteisyritys Väreeseen muuttui asiakaskuntamme entistä selvemmin paikalliseksi – siirrämme sähköä ja myymme lämpöä ja jäähdytystä kuopiolaisille asiakkaillemme.

Kuopion Energia haluaa olla kiinnostava työnantaja. On odotettavissa, että kilpailu osaavista työntekijöistä kiristyy. Tällöinkin yrityskuvalla ja koko alueen vetovoimalla on merkitystä.

Edellä mainituista syistä katsoimme, että meidän on korkea aika uudistaa viestintäämme ja yrityskuvaamme. Tavoitteenamme on tuoda energia-asioita esille entistä ymmärrettävämmin, ammattijargonia välttäen ja innostavammin. Olemme toimineet Kuopiossa jo 114 vuotta. Paikallisena, pitkäaikaisena toimijana kohtaamme valintojemme seuraukset, tekemisemme ja tekemättä jättämisemme ennemmin tai myöhemmin. Koemme vahvasti olevamme kaupunkilaisten kanssa samassa veneessä. Kotikaupunkimme Kuopio on meille kaikille rakas.

Olemme ottaneet brändiuudistuksen ensiaskeleet tuoreuttamalla varovaisesti logoamme, teippaamalla automme keltaisiksi ja tuomalla uuden graafisen ilmeen viestintäämme – toivottavasti olet kiinnittänyt tähän jo huomiota!

Esa Lindholm
Toimitusjohtaja

Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi: